Tuesday, May 23, 2006

Een reis door India. Deel 1

Een reis door India. Deel 1. Auteur: Indigomoonshine



Voorjaar 2005, na lang beraad en twijfel staat m’n rugzak gepakt, liggen visa, paspoort en tickets klaar en ben ik klaar om India te verkennen.
Dat het een reis zou worden met veel avontuur, angst, bewondering en vele traantjes, wist ik toen nog niet.
Om kosten te besparen boek ik een vliegtuigticket bij Gulf air.
K’zal het geweten hebben. Lange wachttijden, vliegtuig panne, piloot die de landingsstrip mist, moslim vrouw die uren gebeden zit te prevelen en een angst over haar gezicht heeft zoals ik het nog nooit gezien heb. Maar vele uurtjes na schema komen duizenden lichtjes tevoorschijn en land ik s’avonds veilig en wel in Delhi.

Nog nooit heb ik een dergelijk chaos van mensen, fietsen, taxi’s gezien.
Van alle kanten komen ze tevoorschijn maar ik ben bevoorrecht, ik ben in goed gezelschap. Mijn Indische vriend en gids loods me door de wirwar naar een prepaid taxi en opweg naar ons hotel en mijn eerste nacht in India.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise