Wednesday, June 28, 2006

Een reis door India (Kashmir)

Naarmate we dieper en dieper in Zojila pass komen veranderd ook het landschap van sneeuwvlaktes naar kale rots om dan uiteindelijk terug groene vlaktes en bomen te zien.

Het enige moment dat we stoppen is om thee te drinken en dan merk ik voor de eerste keer dat we in Kashmir zijn. Het leven is hier hard, heel hard. En niet alleen de natuur maar ook de mensen komen hier hard over. En zoals steeds volgen die donkere Kashmiri oogjes elke beweging die ik maak. Geloof me, geen prettige ervaring (Zal ik er ooit aan wenen?) We nemen plaats op de stoeltjes voor het thee huis en slurpen de hete zoete thee naar binnen. Als we na 15 min terug in de laadbak zitten vraagt mijn vriend of ik de thee betaald heb. "Nee" Ik ook niet, en hij begint te lachen. Dat is de eerste keer dat ik een Kashmiri te snel af ben. En hij lacht nog luider. De vrachtwagens beginnen zich terug in beweging te zetten en we rijden binnen in deel van India dat zo mooi maar ook zo gevaarlijk is.


Technorati :

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise