Saturday, August 12, 2006

WAAROM ?

Telkens wanneer ik opzoek ga naar nieuws over de oorlog in het Midden oosten draaid mijn maag om, een grote knoop knijpt langzaam mijn strot toe.
Mijn pupillen verwijderen zich achter een mistig gordijn en tranen vloeien over mijn wangen. Kinderen met afgerukte ledematen, weenende ouders die hun geliefde moeten begraven. Ik roep het uit.
De pijn in mijn hart is zo groot dat ik er moeilijk woorden voor kan vinden.
Heel af en toe doe ik nog moeite om te kunnen begrijpen maar het gaat steeds moeilijker, ik kan en wil welicht ook niet begrijpen. Wie haalt het nu toch in zijn rot brein om zo'n geweldadige wereld te scheppen?
Wie heeft er gelijk? Wie heeft er ongelijk? Stel die vraag maar eens aan de ouders die hun kleine kinderen, baby's of andere familieleden moeten ten graven leggen.
Stel jezelf maar is de vraag. IS DIT JUIST?
Duizenden bommen op Libanon.
WAAROM? De enige slachtoffers in een oorlog zijn de burgers.
Link

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise