Thursday, August 10, 2006

The best (and worst) destinations for women worldwide

Ergens in de nacht, ik denk dat het nu 02.45 uur is. Bots ik toch wel op een bijzonder raar reis verhaal.
Het gaat hier over de beste en de slechtste plaatsten ter wereld waar vrouwen wel of niet moeten gaan reizen.
En dan komen we in Amsterdam terecht. Nu weten wij wel of ik toch dat Amsterdam een fijne stad is zolang je van de hoerenbuurt weg blijft en je auto thuis laat.
Maar in Amerika hebben ze daar toch een heel andere kijk op.
Ze vinden het belangrijk dat je Engels spreekt en ook wordt er vernoemd dat Europeese vrouwen bijna even veel dezelfde rechten hebben als Amerikaanse vrouwen.
Dan gaat het verhaal verder en komt er ene Evelyn Hannon aan't woord:
The Dutch are completely pragmatic and believe that women should be independent. I seldom experience male harassment in that city.
Nu vooral dat laatste vind ik er toch over hoor, wat verstaat ze eingelijk onder "harassment"? Verkrachting op straat of gewoon lastig gevallen worden, Want en put nu effe uit eigen ervaring of het nu Amstardam, Parijs , Londen of Antwerpen is altijd en overal word ik wel is lastig gevallen.
En ja het is waar, hoe meer mancho hoe meer last.
Of zou het aan de looks kunnen liggen?
Maar de kers op het verhaal is van Kate Hamman van Smarter Travel zelf.
Zij zegt dat Amsterdam een toffe stad is, ok ik ook.
Ze dacht dat ze zou lastig gevallen worden maar helaas.
Kortom ze was er drie dagen ???
Nu op deze site staat er ook een verhaal over India.
"Once you've been to India, you can travel anywhere." This can be intimidating for a woman who hasn't been there. But, more than one female traveler I spoke with recommended the country as a destination where women can feel safe, etc...

Ja, hier weer het zelfde, als je een beetje oppast is India een veilige plaats om te reizen.
Ja, watte. Ik ben voldoende keren en wel iets langer dan de doorsnee koelbox toerist naar India geweest en ik kan daar een ding over zeggen. PAS OP !
Er zijn delen in India waar het iets veiliger is maar globaal genomen, ik zou er nooit alleen reizen.
Ik reis in India altijd in mannelijk gezelschap en het overkomst me zelfs dat wanneer mijn vriend ook maar even weg gaat om een busticket te kopen er al mannen rondom mij staan.
Voelt behoorlijk bedreigend aan hoor.
En er moet echt geen tekening bij gemaakt worden hoor, ze staan daar niet om eens een leuke babbel te doen met een blonde uit Europa.
Maar ja, als ze in Amerika zo naief willen zijn mij best hoor, dat vult het nieuws op tv over de zoveelste verkrachting van een toeriste .

The best (and worst) destinations for women worldwide
Link

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise