Friday, May 26, 2006

Café praat.


Ik stel mij altijd vragen over hoe mensen een land, continent of wereld deel ervaren.
En over India is dat enorm gevarieerd gaande van,
Kei tof tot ...wat een achterlijk land.
Maar een ding is zeker je kunt je niet uitspreken over een land of misschien beter uitgedrukt een klein stukje van een land als je daar hoog uit 3 weken bent.
Een vakantie van 3 weken aan de kust van Goa zal er helemaal anders uitzien dan die zelfde periode in Kashmir om maar iets te noemen. Ik ben zelf de laatste 2 jaar in totaal een 6 maand in India geweest en alleen in het noorden. Heb ik daar een beeld van? Ja, zekers maar ik zal India nooit beoordelen laat staan veroordelen. Vele dingen vind ik ongelooflijk tof en fascinerend terwijl daar lijn recht tegen over staat dat, ook al zie ik het niet meer (of iets minder) ik echt wel walg van de armoede en de soms erbarmelijke hygiëne.
Ik denk ook dat de manier waarop ik reis wel iets verschild van de doorsnee toerist.
Ik neem altijd locaal vervoer en woon in bij een Indische familie, dus wanneer ik in India ben eet en slaap ik bij mijn Indische familie en wordt dus echt onder gedompeld in wat India echt is.
Misschien doe ik er goed aan om niet meer naar café praat te luister.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise