Wednesday, May 24, 2006

Een reis door India.



Delhi:

( Dit is alweer het derde stukje over “Een reis door India)
<--- Gandhi house.

Laat ik mijn eerste dag in Delhi beginnen met een waarschuwing; Ga nooit naar India in de zomer ‘ It kills you’. De temperatuur stijgt daar tot toppers boven de 40°c en op zich is dat niet het grootste probleem, voldoende drinken (water) help heel wat en natuurlijk niet gaan zonnebaden. Maar de echte dooddoener is niet de temperatuur maar de airco’s die je overal in elk restaurant in elk kantoor ten lijve ondergaat.
Het maakt je echt ziek.
Op mijn eerste dag in Delhi was het echt site seeing en vooral gewoon worden aan de drukte en waar je beter niet aan wend de luchtvervuiling. Ik ga hier nu echt niet teveel in op wat er allemaal te zien is in Delhi (mensen die daar informatie over wensen, mogen altijd mailen) Maar een iets wil ik toch vertellen, het huis van Gandhi. Daar werd ik echt heel stil. Het is net of hij er nog is je voelt zijn aanwezigheid en het huis straalt een enorme rust uit. Ook het interieur is wat men nu zou noemen minimalistisch maar van een veel hogere kwaliteit. Echt heel mooi.
Natuurlijk is het rode fort een must en ook fantastisch mooi om te zien.
Maar wat je vooral niet mag missen en wat mijn eerste cultuur shock was is het moslim kwartier in Delhi.
Dat staat in een zodanig schril contrast met wat New Delhi is.

(Al mijn India foto's zijn te zien op mijn website.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise