Wednesday, May 24, 2006

Een reis door India (4)

De uitnodiging:

Door dat mijn vriend (niet mijn lief) zowel beroepsmatig als privé heel veel mensen kent in de politieke als in de zakenwereld worden we op een dag uitgenodigd door een parlements lid die op het ogenblik van mijn verblijf ook resideerde in Delhi.

Met een taxi rijden we over de brede aveneus richting zijn villa.
Afgeschermd door een hermetisch gesloten tralie hekken en met een heel grote foto naast de ingang. Gewapende bodyguards openen de poort en vragen onze identiteit.
Enkele minuten later zitten we in een grote ruimte die gevuld is met collega’s, vrienden (allemaal mannen) van de man in kwestie. Ik word van kop tot teen bekeken en gekeurd, voel me net een stuk vlees dat gekeurd wordt bij de beenhouwer.
Dan komt er een bediende binnen met een kan water. Ook al is het zuiver water het smaakt heel vies. Waarschijnlijk zijn de grimasjes die ik maakte niet onopgemerkt voorbij gegaan want enkele minuten later staat er een frisdrank voor me en worden er koekjes aangeboden.
De mannen kletsen onder elkaar in het Hindi en ik, ik staar naar de muur en de schilderijen die er hangen.
Naast mij gaat de grote witte deur die de ruimte afschermd van de rest van het huis open en een mooie Indische dame zweeft binnen. Gekleed in een prachtige saree. Alle mannen staan recht en groeten haar. Ze komt naar me toe en stelt zich zelf voor. Ze is de dame des huizes.
Wordt vervolgd…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise