Wednesday, May 24, 2006

Een reis door India

Zittend in de kersen houten zetels met dikke witte kussens geniet ik van mijn frisdrank en koekjes.
En natuurlijk van het zachte gezoem van de wind fan (ik weet eigenlijk niet hoe je dat ding tegen het plafond noemt).
De dame des huizes staat op en alle heren doen hetzelfde, zonder ook maar een blik in de richting van het mannelijke gezelschap te werpen neemt ze afscheid van mij met de woorden “Wanneer je in Jammu bent moet je ons zeker een bezoekje brengen:” Ik knik en zeg zachtjes “Namaste ji”

Zoals ik heel snel zal leren is het uitdelen van business cards een must in India en na een 2 tal uurtjes staan we terug voor het tralie hek en zit mijn tas vol met kaartjes.

Mijn vriend kijk me met grote ogen aan en vraagt me: “ Heb je enig idee wat er daar binnen gebeurd is?” Nee, ik heb geen flauw idee, ben eigenlijk best blij dat ik terug buiten ben.
De vrouw des huizes heeft je met de grootst mogelijke eer betuigd door alleen jou maar te groeten bij haar afscheid. Ik sta verstomd.

Die dag gaan we wat shoppen in C.P en kopen we onze tickets voor Ladakh.

Word vervolgd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google


Get legal. Get OpenOffice.org
SLINC Queer Merchandise